Wednesday, September 14 2016 21:30 EEST
Russia Today, Russian propagandist No1, is under the investigation by Ofcom
World, politics, Russia Today, RT, Russia, Kremlin, propagandist, TV channel, investigation, Ofcom, fracking company, broadcasting, inspections, reports

Russian propagandist international TV channel launched an inaccurate attack on a fracking company

Russia Today, the Kremlin’s English-language TV channel, is under the investigation by Ofcom – British media-regulator. The investigation was caused by RT’s bias after it launched an inaccurate attack on fracking company Cuadrilla, according to

Ofcom has found 15 breaches of broadcasting rules against the station.

The report showed Cuadrilla not in the best light. It was noted, that the company was allegedly dumping toxic waste near the African coast. Thus, daily British newspaper The Times denied the information, adding that Russian TV intentionally published the report, fearing that other countries do not want to buy Russian gas, according to

Ofcom has previously carried out inspections of Russia Today due to broadcasting code of the UK. However, previous inspections concerned the reports about Ukraine.

latest news